momnsofea

Monday, September 24, 2012

Tanda-tanda maid mula buat perangai..alahai..

Tanda -tanda maid/pembantu rumah mula buat perangai...(during my experience)..ee geram bila diingat2 memori yg x best ni.Utk rujukan dan renungan bersama..terutamanya yg dh ada maid..

1.asyik gayut dgn tel..nak top up aje
..aku cap duit ke apa
2.asyik nak cuti hujung mggu..nak outing
he he suka hati dia jee..
3.advance gaji..nak beli hp kat anak senang utk dihubungi.
.ingat duit aku simpan bawah batal apa
4.menangis teresak2..konon nak suruh kia tanya..kenapa bibik?..anak sy kena kecurian..nanggis x keluar air mata.
x sedih pun..please..try again..
5.ramai saudara/kenalan disini..
ha ha ha dh bagi hint2 tu x faham2 ker
6.sudah lama menetap disini.
maknanya sudah tahu selok belok disini dimana ada tmpt best nak lepak..
7.cerita keburukan majikan terdahulu konon semuanya kejam dan dia shj yg teraniaya..
senetron betul..layann..
8.sudah ada teman lelaki walaupun umur dh 40..an
alahai kesian org disana
9.mula-mula rajin bekerja lps 3 bln dh mula kurang rajin lepas 6 bln kurang..kurang rajin..
lepas 9 bln you fikir sendiri..malas nak cerita.
10.6bln kerja dh nak balik indon..reason..mcm biasa anak nak kahwin mak sakit..sendiri nak kahwin dll..lepas kesana jgn dok menanti kat sini lah..lesap jee duit dh labur cam ner lu pikir lah sendiri.
11.anak mula becerita psl bibik..itu ini ..yg x sedap di dengar.
12.asyik berjalan satu taman diheret nya anak sekali waktu pagi ptg mlm reason nak bw diorg jln2.. 
mcm aku nih x tahu taktik yg ada di kepalanya..13.cerita kesusahan yg dialami atau apa2 cerita utk meraih simpati jiran..dan nak tunjuk dia baik. 
13.cerita kesusahan yg dialami atau apa2 cerita utk meraih simpati jiran..
dan nak tunjuk dia baik majikan yg x baik...tolong lah sy.    

         
dan byk lg.. malas pulak nak ..story geram.. tahap gaban..nnt aku cerita part 2 .    

1 comment:

Jasniyati Abdul Rahim said...

Saya pun ada pengalaman macam ni.memang sebijik.geramnyeeeerrrr tahap gaban.sabo je bila memikirkannya.pandai berlakon baik depan org seolah2 kita ni majikan yg jahat dan dia teraniaya.saya bgtau skrg saya yg teraniaya so doa org yg betul2 teraniaya makbul.